איך להקטין את האף?

לאורך שנים רבות, הדרך היחידה לביצוע שינויים בצורת האף הייתה ניתוח פלסטי פולשני, שמצריך מחויבות משמעותית וכרוך בחששות שמא משהו ישתבש.

היום, לעומת זאת, עולם האסתטיקה מציע הליך לעיצוב אף ללא ניתוח שמאפשר לכם לשנות את צורת האף מבלי שתצטרכו לעבור הליך כירורגי הכרוך בחתכים, בתפרים ובתקופת התאוששות ממושכת.

מדובר בהליך זעיר פולשני, מהיר ונטול כאבים שמציע תוצאות מיידיות. הליך זה לפיסול האף יכול להתבצע במכשיר לייזר או בחומרי מילוי עוריים המוזרקים לאזור האף ומשנים את צורתו, מיישרים את האף, מקנים אשליה של אף קטן ומעודן יותר ועוזרים ליצירת אף סימטרי והרמוני יותר למראה הפנים.

כיוון שהאף הוא חלק בולט שמכתיב את מראה פניו של האדם, גם השינוי או השיפור הקטן ביותר יוכל להשפיע באופן משמעותי על כלל מראה הפנים.

עד לאחרונה, גברים ונשים רבים ששאפו לעבור ניתוח אף ונמנעו מכך, בין אם מבחירה ובין אם בגלל סיבה רפואית, פשוט נותרו מתוסכלים. היום, הם יכולים לשנות את צורת האף בהליך קוסמטי שאינו כירורגי וליהנות ממראה פנים מאוזן ואסתטי יותר. למעשה, פיסול אף ללא ניתוח עשוי להיות פתרון מושלם עבור כל מי שאינו מרוצה ממראה האף שלו אבל לא זקוק לשינוי דרסטי של צורת האף.

האם אפשרות לא ניתוחית זו יכולה גם להקטין את גודל האף? המשיכו לקרוא כדי לגלות את התשובה.

פיסול אף בלייזר

׳עיצוב אף לא ניתוחי׳ יכול לחולל פלאים

רופאים פלסטיים מתלהבים מהטכניקה החדשה המאפשרת להם להשתמש בזריקות כדי להציע למטופלים הקטנת אף ללא ניתוח. טכניקות מתקדמות וחומרי מילוי עוריים (בדרך כלל חומרים העשויים מחומצה היאלורונית), המוזרקים ממש מתחת לעור, מאפשרים לשנות את מבנה האף ואפילו לגרום לאף גדול להיראות קטן יותר. וכל זאת, ללא הסרת רקמות כלשהן מהאף.

חומרי מילוי עוריים שונים משמשים כדי לתקן את האף או להקטין את גודלו. לאחר הזרקת חומרי המילוי הללו, הפלסטיקאי יעסה את המקום בעדינות כדי לפזר את חומר המילוי ולגרום לאף להיראות קטן יותר. חומרי המילוי מחליקים בליטות ואי סדירות באף ובכך הם פועלים להקטנת המראה שלו.

חומרי המילוי העוריים מוזרקים, בדרך כלל, לשליש האמצעי או לשליש העליון של האף, במקום שבו העור נוטה להיות מעט רפוי יותר, כך שהוא מוכן יותר לקבל את חומרי המילוי. בניגוד לניתוח אף, שיטה זו לפיסול האף מציעה הליך בטוח שאינו פולשני המספק תוצאות מיידיות שיכולות להחזיק מעמד בין חצי שנה לשנתיים, תלוי בעיצוב הנדרש ובאיכות חומרי המילוי.

הלייזר לטובת שיפור האסתטיקה של האף


בנוסף לאפשרות לפסל את האף באמצעות חומרי מילוי עוריים, עולם הקוסמטיקה מספק גם טכניקה לפיסול אף בלייזר CO2. בשיטה זו ניתן לדלל עור אף עבה יותר. קרן הלייזר מקלפת את פני השטח של העור מבלי לפגוע באף. לכן, תקופת ההחלמה מהירה הרבה יותר מאשר זו הנדרשת אחרי ניתוח אף.

בתקופה שלאחר הטיפול, ככול ששכבת העור המטופלת תלך ותתקלף, תתחיל להופיע שכבת עור בריאה יותר, במקומה. אגב, טכניקה זו לא מתאימה לאנשים הסובלים מסוכרת ומבעיות קרישה ודימום.

פיסול אף וההבדלים בין גברים לנשים

במהלך ההתייעצות הראשונית, אחת החששות המטרידות את הגברים המעוניינים לשפר את מראה האף שלהם, היא שמא ההליך הקוסמטי יגרום לאף שלהם להיראות נשי.

בעוד ששיטות הטיפול המיושמות לשיפור מראה האף עשויות להיות זהות עבור שני המינים, פלסטיקאי מנוסה בתחום מבין שהמטרות הקוסמטיות של עיצוב אף לגברים עשויות להיות שונות מעיצוב אף לנשים.

בגדול, המטרה של ניתוח אף לגברים היא לשפר את מראה האף ולתקן עיוותים פנימיים תוך שמירה על קווי המתאר של פרופיל אף גברי וחזק יותר. באופן ספציפי יותר, הנה כמה מההבדלים העיקריים בין עיצוב אף גברי לנשי:

  • גשר האף הגברי לרוב ישר ורחב יותר וצריך להיות פחות קעור מגשר האף הנשי, שנוטה לעקמומיות רבה יותר בכ-2-1 מ״מ מאשר האף הגברי.
  • קצה האף אצל גברים נוטה להיות בולבוסי ורחב יותר מזה של הנשים, שלעיתים הוא מעודן יותר. באופן אידיאלי, קצה האף צריך להיות במיצוב ניטרלי, והוא לא אמור לפנות כלפי מעלה וגם לא להסתובב באופן משמעותי.
  • עור האף אצל גברים עבה יותר מזה של הנשים, וזו אחת הסיבות העיקריות לכך שהשינויים שניתן לעשות בניתוח אף של גברים הם די מוגבלים.
  • אצל גברים, זווית הקו המפריד בין הנחיריים מעל לשפה העליונה (הקו שנקרא Columella), צריכה להיות כ-90 מעלות, ואצל נשים כ-95 מעלות.

׳פיסול אף ללא ניתוח׳: ההליך

ההליך לשינוי צורת האף ללא ניתוח, הוא מהיר, פשוט ונטול כאבים. הטיפול בפועל מסתיים בדרך כלל לאחר כ-15 דקות.

המפגש הראשון מוקדש להתייעצות כדי שהמומחה יוכל להבין את מראה האף שאתם מנסים להשיג ולבחון את מבנה הפנים שלכם כדי לוודא אם זה בכלל אפשרי. לאחר מכן יוכל הרופא להכין תוכנית טיפול אישית מותאמת לכם בלבד לעיצוב האף החדש שלכם.

כשתגיעו לטיפול עצמו, הרופא המומחה ימרח קרם מאלחש על האף כדי להפחית כל כאב או אי נוחות שעלולים להציק לכם במהלך הטיפול, ובכול מקרה מדובר בכאב קל למדי. כעת יחל הרופא להזריק את חומרי המילוי המעצבים לתוך האף כדי ליצור את מראה האף החדש כפי שתוכנן מראש.

חשוב לציין שאחד היתרונות הנפלאים של עיצוב אף לא ניתוחי הוא העובדה שהליך זה הוא הפיך! כך שאם לא תהיו מרוצים מהתוצאות, הרופא יוכל פשוט להמיס את חומר המילוי ובכך להחזיר עטרה ליושנה, כלומר להחזיר לכם את מראה האף המקורי שלכם.

האם ׳פיסול אף ללא ניתוח׳ כואב?

הליכים לא ניתוחיים כרוכים בדרך כלל באי נוחות מינימלית בלבד. חוץ מזה, ברוב המקרים הרופא מורח קרם מאלחש על האף לפני ההליך כדי למזער כל כאב במהלך הטיפול.

למרות שאתם עשויים להרגיש לחץ קל או תחושה של צביטה בעת הזרקת חומרי המילוי, עדיין בדרך כלל מדובר על תחושות שהן נסבלות לחלוטין על ידי רוב המטופלים. אם אתם מודאגים לגבי כל כאב או אי נוחות שיהיו מנת חלקכם בזמן הטיפול, דברו עם הרופא מראש כדי שהוא יוכל לעזור ולהבטיח שבמהלך ההליך תרגישו לגמרי נינוחים.

האם ׳פיסול אף ללא ניתוח׳ כרוך בתקופת החלמה?

התשובה הקצרה היא: לא! וביתר הרחבה, לאחר שתסיימו את הטיפול לעיצוב האף, תקבלו הוראות להתנהלות הרצויה שתביא לתוצאות מיטביות. שלא כמו בניתוח האף המסורתי, עיצוב אף ללא ניתוח לא כרוך בתקופת החלמה. עם זאת צפו לכמה תופעות לוואי קלות, כמו אדמומיות ונפיחות, שיימשכו מספר ימים.  

ההוראות כוללות גם אזהרה מפני נגיעה באזורי האף שבהם הוזרקו חומרי המילוי, כדי לא לגרום לנדידה של חומרים אלה, שמצדה תגרום לשינוי של תוצאות הטיפול.

מכול בחינה אחרת, אין שום בעיה שאמורה למנוע מכם לחזור לחיי השגרה מיד לאחר הטיפול.

מיהם המועמדים המושלמים להליך של ׳עיצוב אף לא ניתוחי׳?

עיצוב אף ללא ניתוח יכול להתאים לכול אדם שרוצה:

  • לגרום לאף להיראות רזה יותר.
  • למרכז את קו ה-Columella של האף (אותו קו בין הנחיריים מעל לשפה העליונה).
  • לטפל בא-סימטריה.
  • להעלים ולהחליק בליטות ושקעים על האף.
  • להרים את גשר האף או את קצה האף.
  • ליצור היטל מחודד יותר של קצה האף.
  • להפחית מראה של נחיריים נפוחים או להוסיף להם סימטריה.

האם עיצוב אף בעזרת חומרי מילוי הוא הליך בטוח?

מכיוון שחומצה היאלורונית היא חומר שקיים בגוף באופן טבעי, הסיכויים לתגובות שליליות או לסיבוכים בעקבות פיסול אף בחומרי מילוי מצטמצמים באופן משמעותי.

הגוף שלנו עובר הליך לחילוף חומרים שמפרק בהדרגה כל פסולת וגם את חומרי המילוי העוריים. הליך זה שוטף את החומרים מהגוף באופן טבעי מבלי שייגרם שום נזק או סיבוך בטווח הארוך. מסיבה זו מדובר בהליך הרבה יותר בטוח מאשר ניתוח אף סטנדרטי.

עם זאת, למרות שהליכים אלה נחשבים לרוב כבטוחים לחלוטין, עדיין הם יכולים לעורר תופעות לוואי וסיכונים פוטנציאליים מסוימים שכדאי להיות מודעים אליהם לפני ביצוע ההליך, ולא רק חבורות ונפיחות, אי נוחות או כאב. הליכים אלה עלולים להסתיים באסימטריה ולגרום גם לתגובות אלרגיות, לזיהום, לסיבוכים בכלי הדם, לנדידת החומרים באף, או למילוי יתר / מילוי חסר.

כדי למזער את הסיכונים ולהבטיח תוצאה חיובית, חשוב לקבל טיפול מאיש מקצוע רפואי מוסמך ומנוסה שיוכל להעריך ביסודיות את התאמתכם להליך ולספק לכם ייעוץ וטיפול מותאמים אישית.

רוצים אף מושלם? דברו עם אחד המומחים שלנו לפרטים נוספים

השאירו פרטים ונחזור אליכם

לשיחה עם יועץ מלאו פרטים